Серед фахівців бізнесу, психологів і дослідників немає єдиної думки у визначенні жіночого стилю ведення бізнесу. Одні експерти взагалі не бачать відмінностей жінки-керівника від чоловіка. Інші схильні вважати: більшість якостей, притаманних гарному керівнику, виключно жіночі.                                     

Ніхто не заперечує того факту, що жінка і чоловік, дійсно, відрізняються один від одного: це виявляється і в характерах, і в логіці вчинків, і в життєвих цінностях і пріоритетах. Традиційно вважається, що чоловіки орієнтовані на вирішення певної життєвої задачі: як правило - це кар'єра, справа. Саме тому для чоловіка характерне наполегливе прагнення до перемоги, готовність ризикувати, наполегливість у досягненні мети. Чоловікові потрібна боротьба, нові цілі, перспективи у бізнесі ...    До речі, з самого початку чоловік знаходився в більш виграшному положенні в порівнянні з жінкою, і доки дружина виховувала дітей, перебуваючи в підпорядкуванні та матеріальній залежності, чоловік мав свободу дій і вибору, відкрито володарюючи та реалізуючи свої бажання.                                                                                         

 Що залишалося жінці? Розвивати в собі хитрість, спритність, інтуїцію, вчитися керувати чоловіком. Поступово жінка придбала ті риси, за допомогою яких вона в будь-якій справі може досягти гарних результатів, незалежно від того, чи вважається вона традиційно чоловічою чи жіночою. Сучасна жінка не зупиняється лише на сім'ї, її прагнення йдуть далеко від простого "жіночого щастя". Так, "жінка-кар'єристка" (у хорошому сенсі слова) успішно та нарівні з чоловіками вирішує складні питання бізнесу. І поки психологи намагаються виділити характерні риси "жіночого стилю" ведення бізнесу, більшість керівників приходять до висновку, що в  будь-якій професії чоловіки і жінки мають рівні шанси на успіх, і досягти високих результатів може будь-який фахівець, якщо він має необхідні для конкретної посади якості. Прояв цих якостей навряд чи залежить від характеристик статі, швидше від особливостей людини.                                                                                                

Підвищена емоційність, на жаль, робить бізнес-леді вразливішою: жінка частіше ображається, болісно реагує на критику, стаючи невпевненою в собі. Проте, приймаючи рішення, жінка-керівник покладається на свої відчуття, чуйно ставиться до більшості аспектів проблеми, що мають для неї емоційне значення. Вона тонко реагує на морально-психологічний клімат в колективі, не прагне до жорстких санкцій при здійсненні контролю за діяльністю співробітників.              

 Вважається, що жінка більш м'яка та податлива. Частково це - правда. Але більшість бізнес-леді вміють проявити жорсткість та натиск там, де це потрібно. Для жінок бізнесу також характерне вміння адаптуватися до обставин, що склалися, вміння адекватно сприймати ситуацію. Жінка частіше за все не скаржиться, не витрачає часу на пошук винних, а намагається підлаштуватися під задані обмеження, наполегливо і послідовно домагається реалізації поставлених цілей. І це не м'якість, а гнучкість та дипломатичність, що дозволяють жінці ефективно взаємодіяти з діловими партнерами.                          

У прояві розуму при прийнятті рішень та їх реалізації відмовити жінці ніяк не можна - рішення вона приймає з усією відповідальністю, добре все зваживши. Жінка чітко розподіляє функції серед виконавців, встановлюючи відповідальність у відповідності до конкретних обов'язків співробітників, поетапно контролюючи та не допускаючи затягування негативних ситуацій. Діючи послідовно і поступово, жінка схильна до тактичного, а не стратегічного управління.                                                                                                                      

В бізнесі, в більшості випадків, жіноча допитливість реалізується в прагненні розширювати свій кругозір через спілкування, встановлення нових контактів, збір додаткової інформації. Жінка в'їдливо підходить до самої суті проблеми, шукає нові шляхи розширення бізнесу. Жінка використовує свою інтуїцію, щоб успішно діяти в кризових ситуаціях, не поступаючись в хитрості чоловікові-керівникові.                                                                                      

Отже, жіночий стиль ведення бізнесу в тому, що стосується результатів діяльності, ні в чому не поступається чоловічому.                                                     

Тож, обираючи для себе зайнятість у вигляді відкриття власної справи, не бійтесь: знаходить той, хто шукає. До слова, в Одеській обласній службі зайнятості можна відвідати семінари з орієнтації на бізнес. Так, протягом 1 півріччя 2019 року участь у таких семінарах взяли 2,6 тис. осіб, кожна друга з яких - жінка.