До вибору нового місця роботи треба підходити ретельно. Пропонуємо скористатися порадами, які допоможуть зрозуміти, ще на етапі співбесіди, чи підходить вам це нове місце роботи.

Перед співбесідою ви почитали про компанію, розпитали знайомих, але нічого підозрілого або негативного не знайшли, тому сміливо прийшли в офіс обговорити подробиці. Але звертайте увагу на будь-які дрібниці, вони можуть стати приводом, що це не ваше місце роботи.

Зверніть увагу на співробітників компанії

Ось ви зайшли в офіс, йдете в переговорну, а навколо ніхто не посміхається, чи не перемовляється між собою, і взагалі, таке враження, що ви потрапили на фестиваль похмурості. Можливо, це означає, що тут занадто напружена обстановка і вам буде некомфортно працювати.

Різні цінності

Почалася співбесіда, вам розповідають про цінності — тези про значне і важливе для компанії. Це може бути що завгодно, наприклад, робити щось або добре, або ніяк. Сюди ж можна віднести правила дрес-коду.

Не варто применшувати важливість цього пункту.

Якщо ваші цінності з компанією не співпадуть, то конфліктних ситуацій не уникнути.

Вас почне все дратувати, дуже скоро пропаде бажання взагалі ходити на роботу, хоча обов’язки вам подобаються. На цінності неможливо буде закрити очі, тому що це правила, за якими живуть в компанії кожен день.

Непрофесійна поведінка

Під час співбесіди з вами розмовляють непрофесійно, фамільярно, так ніби прийшли на зустріч зі старим знайомим. Задають занадто особисті питання або навпаки, зовсім не питають про ваші інтереси.

Можливо, такий поверховий підхід поширюється і на інші сфери в компанії, так що не випробовуйте долю, краще відразу відмовтеся від пропозиції.

Відтік кадрів

Щоб відкинути сумнів, що в компанії є висока плинність кадрів, задайте питання на співбесіді чому попередній працівник залишив посаду. Якщо чіткої відповіді не дали, можливо, тут не найкращі умови праці. Тому докладніше розпитайте про свої обов’язки, обсяг роботи і про корпоративні правила.

Немає чітких обов’язків

В описі вакансії ви прочитали лише загальні пункти, але на співбесіді не поспішають вам їх докладніше пояснювати? Будьте обережні, раптом доведеться виконувати все і відразу. Мультизадачність — це не погано, але навіть найрізноманітніші завдання повинні бути чітко сформульовані і озвучені.

Бійтеся таких відповідей, як «з часом подивимося», «буде видно в ході роботи». Роботодавець сам не знає, що хоче, а в майбутньому це може спричинити за собою конфліктні ситуації.

Наприклад, вам доручать завдання, яке не стосується вашої сфери, але ви навіть не зможете сказати «це не входить в коло моїх обов’язків», тому що вони навіть не обговорені.

На що звернути увагу в перші дні роботи

Ви не помітили нічого підозрілого на співбесіді та погодилися вийти на роботу. Зверніть увагу на обсяг комунікацій. Якщо ви інтроверт, а в колективі прийнято багато спілкуватися, то ви будете відчувати дискомфорт. Те ж саме буде і з екстравертом, який потрапив в середовище, де люблять помовчати.

Іноді на практиці виходить так, що обіцянки, які вам дали на співбесіді, не виконуються на практиці. У вас може з’явитися бажання махнути на це рукою і терпіти, але хто сказав, що це не буде продовжуватись?

Не переживайте, якщо місце не підійшло, це нормально, шукайте свою ідеальну команду. На наступній співбесіді буде простіше сказати, що робота не підійшла, ніж пояснювати причини скандалу при звільненні. Та й просто збережіть свої сили і здоров’я, бо воно у нас одне.

Інформацію про шляхи пошуку роботи, адаптацію на робочому місці можна знайти за посиланням: http://profi.dcz.gov.ua