Історія стверджує, що туризм в сучасному розумінні, як масове явище і широкодоступна можливість здійснення подорожі, виник порівняно недавно, на початку минулого століття. Поняття туризму почало швидко обростати специфічними термінами і визначеннями. Це і діловий туризм, і туризм для відпочинку, розважальний та освітній туризм і ціла маса найрізноманітніших форм і напрямків.

День туризму - свято всіх, хто хоч раз відчув себе в ролі мандрівника та тих, хто сам безпосередньо зайнятий у цій сфері - сфері туристичного бізнесу. Свято персоналу та керівників готельних комплексів, співробітників туристичних компаній і музейних працівників, а також всіх, хто намагається професійно забезпечувати наш повноцінний відпочинок.

Щороку кількість бажаючих відпочити за межами нашої країни збільшується. Як туристу вибрати країну, організувати поїздку і оформити всі необхідні документи? У цих питаннях допоможе розібратися менеджер з туризму.

Менеджер з туризму.

Найвищим професіоналізмом такого фахівця вважається розшифрувати мрію клієнта. Адже багато людей інколи самі не знають, чого хочуть. Важливо правдиво розповісти про плюси й мінуси туру, країни, врахувати фінансові можливості клієнта і надати самостійний вибір. Робота менеджера з туризму в туристичному агентстві відрізняється від туроператорської фірми. У першому випадку менеджер в основному оформляє путівки та веде туристів за руку. У туроператорської фірми колектив великий. Одні бронюють квитки, місця в готелях, інші оформляють візи, треті готують рекламні буклети і продають готові маршрути турагентствах.

Плюси професії

  • туристична галузь одна з найбільш вигідних і перспективних;
  • можливість побувати в багатьох країнах;
  • гарний заробіток. хоча дохід і залежить від сезону;
  • азарт, зазвичай в цій галузі працюють справжні фанати, які не проміняють турбизнес ні на що інше.

Мінуси професії

  • побувавши у величезній кількості країн, часто жодну з них не вдається подивитися уважно;
  • величезна відповідальність;
  • дуже нервова робота, постійно потрібно бути в курсі справ відпочиваючих: чи не забула їх зустріти приймаюча сторона, чи задоволені харчуванням, чи не виникає проблем з персоналом або місцевим населенням. часто схвильовані туристи можуть подзвонити серед ночі і попросити їх розвіяти сумніви;
  • велика плинність кадрів.

Місце роботи

У туристичних агентствах або туроператорських фірмах.

Особисті якості

70% робочого часу в туристичному агентстві займає спілкування з клієнтами. Замкнена, закомплексована, неговірка людина не зможе продати жодної путівки. Потрібно бути веселим, уважним і привабливим. Професіонал обмальовує красу заморського курорту і вміє слухати клієнта.

Дуже важливо для менеджера вміти оперативно розв'язати негативну ситуацію, не втрачаючи при цьому робочого ритму. Адже проблема одного туриста не повинна позначитися на інших.

Часто в поїздках по рекламних турах всього за тиждень потрібно оглянути масу готелів, їх номерний фонд, інфраструктуру, оцінити екскурсійні програми, вивчити пам'ятки країни. Тут треба мати не тільки чіпку пам'ять, але все записувати і структурувати спостереження. Це стане в нагоді потім, коли посипляться питання допитливих клієнтів.

Кар'єра

Кар'єра менеджера з туризму починається з помічника менеджера. Спочатку робота на телефоні, потім з клієнтами. Далі можна стати фахівцем в одному з цих напрямів. Можна зайняти місце заступника директора або директора туристичного агентства. У туроператорських фірмах можливостей зробити кар'єру дещо більше.

Отримати професії, пов’язані з туристичним бізнесом, можна у ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості», це адміністратор (готельний бізнес) навчання 7,5 місяців, покоївка навчання 2,5 місяці.