Вибір професії для кожної молодої людини - це вибір свого місця в житті, подальшого шляху навчання і праці. Без перебільшення можна сказати, що для випускників загальноосвітньої школи - це завжди проблема номер один. Профорієнтаційна робота повинна здійснюватися на всіх вікових етапах, але саме період ранньої юності є найбільш сенситивним для формування готовності учня до професійного самовизначення.
Актуальність питання профорієнтації учнів та їхня готовність до свідомого вибору професії є головною метою виїзного заходу в Новокальчевську ОТГ, який відбувся за участі старшого інструктора відділення рекрутингу Березівського територіального центру комплектування та соціальної підтримки сержанта Спориша Івана.
Фахівець служби зайнятості завітав до шкіл с. Новокальчеве та с. Виноградне. Під час зустрічі зі школярами фахівець намагалась допомогти учням зрозуміти наскільки важливий і відповідальний крок – вибір майбутньої професії, надавала поради як уникнути помилок при її виборі, наголошувала на необхідності вивчення своїх інтересів, здібностей, особливостей характеру і фізичних можливостей. Учні дізнались про формулу вибору професії «ХОЧУ-МОЖУ-ТРЕБА». Також під час даних заходів для учнів було проведено анкетування з метою визначення напрямків професійної діяльності, що цікавлять школярів.
Сучасна людина має бути всебічно розвиненою, ініціативною, винахідливою, повинна мати значний запас знань, умінь і навичок, щоб бути конкурентоздатною в умовах нестабільності та різноманітності ринкової економіки. У зв'язку з цими змінами сучасна освіта має органічно містити розвиток інтелектуальних здібностей учнів і формування у них культури мислення як необхідної якості ділового потенціалу особистості. Уся шкільна робота повинна сприяти професійному самовизначенню учнів, насамперед виявленню й розвитку схильностей і здібностей, формуванню мотивів вибору професії, професійних інтересів, моральних та інших якостей, важливих для майбутньої трудової діяльності.