Вже вкотре у Тарутинському відділі Болградської філії Одеського обласного центру зайнятості відбувся черговий семінар для безробітних за участю представника відділу надання безоплатної правової допомоги Марини Залізко.

Цього разу спеціаліст ознайомила присутніх із забезпеченням прав людей з інвалідністю на рівність та недискримінацію. Право на недискримінацію за ознакою інвалідності є одним з основних прав людини. З проблемою дискримінації за цією ознакою люди стикаються в повсякденному житті, а особливо, під час працевлаштування.

Основними документами, які закріплюють права осіб з обмеженими можливостями є:

-Загальна декларація прав людини. Основоположний документ, який визначає, що «Всі люди рівні перед законом і мають право, без будь-якої різниці, на рівний їх захист законом. Усі мають право на рівний захист від якої б то не було дискримінації, що порушує цю Декларацію і від якого б то не було підбурювання до такої дискримінації»

- Конвенція про права осіб з інвалідністю є окремим документом, який деталізує принцип недискримінації за ознакою інвалідності на міжнародному рівні.

- Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» є основним документом. В цьому документі зазначено особливості працевлаштування, освіти та професійної підготовки осіб з інвалідністю, створення умови для безперешкодного доступу до соціальної інфраструктури та матеріального, соціально-побутового й медичного забезпечення осіб з інвалідністю.

Приймаючи на роботу особу з обмеженими можливостями, підприємство або підприємець повинні забезпечити  пристосування робочих місць для забезпечення їм можливості працювати на рівних умовах з іншими громадянами. Відсутність таких критеріїв розглядається, як дискримінація працівника за критерієм інвалідності. Це, в свою чергу, дасть останньому змогу відстоювати свої права в суді. Також спеціаліст ознайомила присутніх із  ст.161 Кримінального Кодексу України за якою передбачено максимальну відповідальність за порушення рівноправності громадян.  

Учасники семінару з цікавістю слухали надану інформацію, активно задавали питання та приймали участь в обговоренні цього питання.