Можливо, знайти прийнятну роботу вам заважає пасивність, погане резюме чи просто запізнення на співбесіди...

1. Погане резюме

Як не банально… І це при тому, що в Інтернеті та інших джерелах можна знайти масу прийнятних шаблонів резюме і рекомендацій з їх складання! Проте неінформативні, безграмотні та курйозні "недорезюме" становлять до 50% всіх резюме, що поступають в кадрові агентства. Рекрутери, які переглядають сотні резюме на день, підтвердять.

Порада: приділіть складанню резюме не менш як 2-3 години. Виберіть найбільш прийнятний для вашого випадку зразок. Виділяйте ключові слова, ваші досягнення і ваші переваги перед іншими кандидатами.

2. Пасивність при пошуку роботи

 Ви розіслали резюме у десяток компаній і сидите, чекаючи на дзвінки? Кому більше треба: вам – робота чи їм – ви? Навіть якщо ви класний спец, пам'ятайте, що на це місце «полює» ще десяток претендентів.

 Порада: беріть ініціативу на себе, дзвоніть HR-менеджерові, телефонуйте потенційному керівникові, нагадуйте про себе, добивайтеся якнайшвидшої зустрічі. Швидкість має значення.

3. Несистемний підхід

Ви розмістили резюме в Інтернеті, перегорнули газети, і на цьому все? Не дочекаєтеся! Пам'ятайте, що половина вакансій в Інтернет і газетах – то так звані "рекламні", для створення кадрового резерву, накопичення резюме.

Порада: використовуйте щонайбільше шляхів пошуку. Поставтеся до пошуку роботи як до справжньої роботи. Займайтеся цим системно кілька годин на день, ведіть облік контактів тощо.

4. Пасивність після співбесіди

Вас повідомили: "Ми вам днями передзвонимо". Не вірте. Це може тривати 2-3-4 тижні… Невже вони так довго вибирають?! Ні. Вони вже взяли на роботу спритнішого.

Порада: ініціюйте самі зворотний зв'язок із роботодавцем. Почніть із запитання: "Коли й кому я можу подзвонити, щоб дізнатися про ваше рішення і продовжити діалог?"

5. Спілкування тільки з менеджером по персоналу

У HR-а забагато вакансій, щоб пам'ятати про всіх кандидатів і бути зацікавленим у вашому працевлаштуванні. Його завдання – "закрити" вакансію і забути про неї. У вас як у працівникові більш зацікавлений може бути потенційний керівник.

Порада: «виходьте» безпосередньо на майбутнього начальника, він часто буває зацікавлений у посиленні свого відділу. Проте дійте акуратно, не вдаючись до крайнощів, описаних у наступному пункті.

6. Неповага до рекрутера

Не прагнете справити позитивне враження на рекрутера, вважаючи його непотрібним посередником? Ігноруєте його, або демонструєте легке презирство? Дарма. Від нього часом залежить ваша подальша доля.

Порада: поводьтеся з HR-ом так, щоб він став вашим союзником. Інакше ваше резюме опиниться у сміттєвому кошику.

7. Резюме як спам

Ви розсилаєте своє резюме на всі вакансії підряд, навіть якщо у вас не та або недостатня кваліфікація? Надія на «а раптом?» й установка "дайте спробувати – я впораюся" може спрацювати лише на найнижчих сходинках кар'єри. Резюме з явною невідповідністю вимогам, чітко викладеним у вакансії, дратують і забирають час рекрутерів. Відповідь на дзвінок рекрутера: "Я розсилав резюме на сотні різних вакансій, а у Вас яка, розкажіть?" говорить про відсутність чіткої мети і вашу "всеїдність", що нині не в ціні.

Порада: поважайте чужу працю. Перш ніж відправляти резюме, переконаєтеся, що ви за формальними ознаками – підходящий кандидат. І ведіть облік компаній і вакансій, куди ви посилали резюме.

8. Ігнорування Інтернет-етикету

Наприклад, називаєте файл з резюме: "моє резюме", "я", "Льоша, резюме" або прізвиськом. Або тільки даєте посилання на своє віртуальне резюме, розміщене на job-сайті. Ей, ейчаре, зайди, подивися і скачай.

Порада: назвіть файл своїм ім'ям і додайте назву вакансії, наприклад: "Петров Микола, бухгалтер". Подумайте, як рекрутер зберігатиме (і знаходитиме потім!) ваше резюме у базі даних, допоможіть йому, допоможіть собі не загубитися у тисячах резюме.

9. Небажання ходити на співбесіди

Так, і таке буває. Часом, розмовляючи з кандидатом, який уже 3 місяці «шукає роботу», дізнаєшся, що за весь цей час він відвідав усього 4-5 співбесід. І це за 3 місяці? Щоб швидко знайти хорошу роботу і мати вибір, ви повинні відвідувати по 2-3 співбесіди на день! А щоб отримати 10 запрошень на співбесіди, вам потрібно розіслати 100 резюме.

Порада: ходіть на співбесіди, як на роботу. Якщо на роботу не візьмуть, так хоч потренуєтеся і нову інформацію про ринок отримаєте.

10. Запізнення на співбесіду

Частіше за всіх рекрутери запрошують на одну вакансію кілька кандидатів підряд, з інтервалом у 30-45 хвилин. Окрім демонстрації непедантичності, своїм запізненням ви ще й ламаєте графік рекрутера. А від його враження про вас залежить ваша доля! Запізнення на 20 і більше хвилин (тільки якщо ви не людина фрілансерської професії) означає на 80% відмову.

Порада: краще приходьте трохи раніше призначеного часу.

11. Відмова від тестів і опитувальників

Так, частіше всього HR-менеджери – випускники психологічних факультетів і полюбляють всі ці ігри з тестами. Та іноді тестування кандидатів є справді важливою і навіть обов'язковою вимогою роботодавця.

Порада: навіть якщо ви скептично ставитеся до тестів, усміхніться і підтримайте гру. Зробіть усе мовчки, акуратно і без зайвих запитань і жартів. Допоможіть тим самим рекрутеру прийняти рішення. Тоді ваші шанси 50\50. А відмова від тестів викреслює вас із списку кандидатів на 90%.

12. Завищені зарплатні та кар'єрні амбіції

Пам'ятайте: суперзірки не шукають роботу, вона знаходить їх сама. Якщо ви прислали нам резюме, отож, ви - не суперзірка. Нині не час дерти носа. Часто високі заявлені зарплати і красиво названі посади – лише приманка для кандидатів, щоб мати більший вибір. І навпаки: непримітна на перший погляд посада може дати вам серйозний поштовх і швидке зростання.

Порада: шукайте ширше, дивіться глибше, розглядайте перспективи.

13. Негатив про минуле місце роботи

Чого не можна говорити про минулі місця роботи? А багато чого: про конфлікти, плітки, скандали, поганого начальника і нелюбов до нього, ледачих співробітників.

Порада: прочитайте пару статей, як відповідати на питання при прийомі на роботу.

14. Прихід на співбесіду в робочий час

Звичайно, це має значення, якщо ви працюєте під час пошуків нового місця. Що ви сказали начальству про причину відсутності? Відпросився "у лікарню" чи інші шкільні дурощі? Або "нічого не сказав, моєї відсутності ніхто не помітить...". Іншими словами, ви або обдурили керівника, або прогулюєте. То кому потрібен такий працівник?

 Порада: ходіть на співбесіди в неробочий час або в обідню перерву. Так ви продемонструєте лояльність до нинішнього роботодавця і, швидше за все, до майбутнього. Альтернатива: якщо роботодавець знає про ваш намір піти від нього, домовтеся з ним і майте хоч усний, але офіційний дозвіл.

15. Обман у резюме або на співбесіді

Ідеться не про певне перебільшення рівня навичок або досягнень. А про стверджування того, чого немає і не було.

Порада: чесність – найкраща політика, все таємне стає явним і т.п. Коли ви говорите правду, вам не треба боятися щось забути.

16. Неясне формулювання цілей

Банальні та загальні фрази в розділі резюме "Мета", як те: "Цікава робота з гідною заробітною платою", "Пошук цікавої розвиваючої роботи з можливим кар'єрним і професійним зростанням, що буде гідно оплачуватися", "отримання вакантної посади з можливістю кар'єрного і фінансового зростання" тощо трапляються в кожному другому резюме і ніяк не позиціонують вас як кандидата. Часто доводиться буквально кліщами витягувати дійсні цілі претендента і вписувати в резюме конкретні фрази: отримання такої[1]то посади в такій-то сфері з бажаним доходом таким-то. І перспективою такою-то.

 Порада: конкретизуйте свої цілі, уникайте штампів і високопарних загальних фраз.

17. Зайва балакучість і зачіпання небажаних тем на співбесіді

Згадка подробиць особистого життя, відносин у сім'ї, з товаришами по службі, нюансів здоров'я, питань релігії, політики і т.п. Бажання найближчим часом відкрити свій бізнес. Для жінок – швидка вагітність і пологи. Туманні відповіді на запитання про мотиви звільнення з минулих місць роботи.

Порада: нічого зайвого, тільки бізнес. Принаймні, на першій співбесіді. Плюс трішки гумору.

18. Погана самопрезентація

Невміння розкрити свої сильні сторони, пригадати досягнення, успіхи. Короткі односкладні відповіді, затисненість, невпевненість. Невміння себе подати, "продати"... Небажання дати або "забуваня" телефонів осіб, які можуть дати рекомендації, колишніх керівників.

Порада: прочитайте, нарешті, 2-3 із тисяч статей в Інтернеті на тему «як успішно пройти співбесіду» і потренуйтеся.

19. Недоречні і неправильні запитання з вашого боку

Наприклад:

 a) Чим займається ваша компанія?

б) Коли мені піднімуть зарплату?

 в) Чи є у вас ще які-небудь вакансії, окрім цієї?

 г) Як швидко можна чекати підвищення на посаді?

д) Не могли б ви мені підказати, який транспорт до вас їздить?

е) Який у вас виділений час на перекури?

ж) Якщо ви мене візьмете, можна мені буде почати роботу тижні через 3-4?

 І найбільш неправильна відповідь на запитання: «Чи є у вас які-небудь запитання?», - "У мене немає запитань"