Інтереси сучасної людини надзвичайно різноманітні. Вони генеруються насамперед навколо біологічних потреб та індивідуальних – інтелектуально-психологічних особливостей. Молодь іноді, набуваючи самостійності на певному етапі свого розвитку, перебуває у стані невпевненості щодо майбутнього вибору. Вибір у житті людини – це настільки важливий інтелектуально-психологічний процес. Можна твердити, що людське життя  – безперервний, миттєвий ланцюг «виборів» одного з багатьох можливих варіантів поведінки, дій, міркувань. Життєвий успіх людини залежить від правильності зроблених виборів. «Вибір» можна трактувати як найбільш раціональну стратегію в ситуації невизначеності.

Як же здійснити вірний вибір? Що дозволить повністю реалізувати свій потенціал, одержувати задоволення від обраної діяльності, стати професіоналом високого класу – це запорука успіху.

Найпоширенішими помилками, яких припускаються молоді люди під час вибору професії є:

1. Вибір професії «за компанію» – багато хто вступає до навчального закладу лише тому, що до цього ж навчального закладу вступає товариш чи декілька приятелів.

2. Зацікавлення лише зовнішньою стороною професії. Наприклад, зі спеціальністю менеджера у багатьох підлітків пов'язані образи гарного офісу, меблів та комп'ютера. Але мало хто знає, що це ще й велика напруга, стреси, постійні відрядження, переговори з різними людьми, ненормований робочий день.

3. Тиск батьків або інших дорослих. Безперечно, потрібно враховувати думку більш досвідчених людей, які бажають вам тільки добра. Але ваше життя й вирішувати вам, бо жити з цією професією доведеться вам.

4. Престижність професії. Проте, якщо ви маєте хист до якогось виду діяльності (наприклад, до педагогіки), то розвинути його вдасться найбільше в цій професійній діяльності. «Не місце красить людину, а людина місце».

Тому при виборі професії потрібно:

             - вивчити свої інтереси, здатності, схильності, професійні переваги, якості, необхідні для успішного виконання роботи, а також якості, що перешкоджають продуктивній професійній діяльності;

             - вирішити питання про те, де можна одержати вибрану професію, у якому навчальному закладі;

             - знати зміст праці, що конкретно доводиться робити професіоналу, якими знаряддями й засобами праці користуватися, у яких умовах працювати;

             - проаналізувати ринковий попит на професію, де й наскільки вона затребувана, чи легко буде знайти роботу після одержання профільної освіти і які ймовірні шляхи кар'єрного росту.