Емоційний інтелект – це здатність людини розуміти та керувати своїми емоціями, котрі він відчуває сам та ті, хто поруч.

Роздуми про емоційний інтелект ведуться достатньо давно: в античні часи давньогрецький філософ Платон звернув увагу на важливість емоцій у процесі навчання.

Вперше поняття соціального інтелекту ввів 1920 році Едвард Торндайк, який описав його як «здатність розуміти чоловіків, жінок, хлопчиків та дівчат, уміння діяти розумно у відносинах з людьми». З 1960 – х років почалась систематизація знань Торндайка та його попередників і в цей період введене розуміння емоційного інтелекту (ЕІ).

Особистості, які мають високий рівень емоційного інтелекту (EІ) мають кращі результати у повсякденному спілкуванні та у професійній сфері. Все робити легше – приймати рішення, брати на себе відповідальність. Крім того, це допомагає налагоджувати контакт з будь-якою людиною, отримувати більше задоволення від спілкування. Якщо своєчасно зрозуміти ту чи іншу емоцію співрозмовника – можливо вирішити виникле питання ще на початковому етапі. Такі особистості більш продуктивні, краще вмотивовані та можуть мотивувати колег, ефективні у сфері послуг. А у повсякденному житті ЕІ дозволяє людині бути більш щасливою та зміцнювати стосунки з близькими, друзями.

1. Розвивайте емоційну самосвідомість покращить вашу здатність розуміти та інтерпретувати ваші емоції, настрій, внутрішні мотиви. Ця практика  допоможе розуміти, що може стояти за словами та діями. Емоції швидко минають і не можуть бути основою для прийняття рішень, розумійте ваші бажання та страхи, це допоможе вам зрозуміти, що вами керує. Перевіряйте свою реакцію на стрес, коли щось пішло не так, як ви плануєте.

2. Емоційний самоконтроль – здатність керувати імпульсивними реакціями. Завдяки самоконтролю ви будете думати, а потім діяти. Якщо ви опинились у складній ситуації – відступіть на деякий час. Проаналізуйте ситуацію. Концентруйтесь на тому, що ви можете контролювати, а не на тому, що не в ваших силах.

3. Співчувайте це дозволить відійти від вашого особистого досвіду та побачити і зрозуміти проблему з точкі зору іншої людини. Розвивайте вміння слухати та міркувати над тим, що сказав ваш співрозмовник. Визнавайте,  поважайте відчуття та тревоги інших людей.

4. Працюйте над вашою мотивацією – це пристрасть у вашій роботі, яку не можливо пояснити грошима та статусом. Ставте собі вдохновляючі цілі та в той же час ті, які можливо досягнути.

5. Спілкуйтесь – це дуже важливий аспект, який допоможе досягти високого рівня емоційного інтелекту.