Проблемою працевлаштування заклопотані різні люди: вчорашні студенти, що стали молодими фахівцями, досвідчені співробітники, які втратили місце роботи через ліквідацію підприємства, та просто бажаючі змінити умови праці або професію (спеціальність). Каменем спотикання на шляху до змін служать стереотипи, що склалися, переконання, що заважають активним пошукам.                        

Стереотип 1. Усі хороші місця зайняті. Потрібно мати знайомства, зв'язки - тільки з їх допомогою можна розраховувати на пристойне місце.                                  

Хто хоч раз шукав роботу, той мав можливість переконатися, що сьогодні існує безліч пропозицій на ринку праці. При певних зусиллях шукачів цілком реально працевлаштуватися навіть в солідну компанію та без протекції. Роботодавці знають, що, приймаючи на роботу претендента за знайомством, вони ризикують анітрохи не менше, ніж коли беруть людину, яка прийшла за направленням служби зайнятості чи за об»явою. "Протеже" цілком може виявитися неважливим фахівцем з непростим характером, якого, до того ж, складно буде звільнити.                                     

Стереотип 2. Треба мати досвід роботи, щоб були шанси працевлаштуватися.                                                                                                         

В сучасних умовах економічних стосунків, що розвиваються, на ринку праці затребувані самі різні фахівці. Є компанії, де добре організоване навчання недосвідчених співробітників. На деяких підприємствах роботодавцям потрібні кадри без практичних навичок (специфіка виробництва така, що людину легше навчити, ніж перенавчати). Найбільш прогресивні керівники бачать в недосвідчених працівниках (особливо молодих) величезні потенційні можливості, оскільки їм не заважають стереотипи, вони більше здатні до творчості, нестандартних рішень.

Стереотип 3. Якщо немає повної відповідності вашого резюме вимогам роботодавця, відправляти свої дані не варто.                                                

Насправді, в оголошеннях керівник вказує максимальні очікування від кандидата. В цьому випадку куди важливіше буде правильно скласти резюме. Цьому мистецтву нескладно навчитися:  у центрі зайнятості вам допоможуть це зробити |спеціалістів|у центраі зайнятостіта  навчать різним навичкам самопрезентації та нададуть багато корисної інформації. Якщо вас зацікавила конкретна компанія, використовуйте для зв'язку не лише Інтернет: зателефонуйте до офісу та дізнайтеся, що необхідно, для того, щоб вас запросили на співбесіду. В особистій бесіді, можливо, вирішальною стане ваша чарівність та неповторність.                                                                                   

Стереотип 4. Роботу через газету, Інтернет не знайти - не слід і намагатися.                                                                                                            

Скептичне відношення до таких пошуків викликане тим, що люди або не намагалися працювати з такою інформацією, або мають деякий негативний досвід. Якщо вам не вдалося знайти роботу за газетними об»явами, то висновки про недоцільність таких пошуків робити рано. Можливо, ви не вмієте відсівати "липові" пропозиції роботодавців чи докладаєте зусилля не в тому напряму. При пошуку через Інтернет також потрібні деякі навички: можна не лише виставити своє резюме, але і зайти на сайти компаній, що цікавлять вас, відстежуючи розділ "Вакансії".               

Стереотип 5. Якщо вам "з порогу" нічого конкретного не обіцяють, відкладаючи предметну розмову про працевлаштування на майбутнє, то сподіватися нема на що.    

Можливо, в даний момент просто нема кому займатися розглядом вашої кандидатури : роботодавець - у від'їзді, менеджер з персоналу - у відпустці. Також відомі випадки, коли кадрова політика передбачає оновлення персоналу на перспективу. Поцікавтеся, коли положення зміниться, і неодмінно прийдіть поговорити в інший час. Ваша наполегливість буде помічена, і ви, можливо, отримаєте роботу.                                                                                          

Стереотип 6. Якщо ваша трудова книжка свідчить про те, що ви поміняли декілька місць роботи, - у вас мало шансів на працевлаштування.              

Насправді, сучасні роботодавці враховують нестабільність наших економічних умов, коли людина вимушена міняти місце роботи не лише за власним бажанням. Тому у багатьох керівників відношення до мобільних кадрів лояльне. Нині менеджери з персоналу звертають увагу, в основному, на той факт наскільки часто міняла людина роботу протягом одного року.                                                                   

Вдалого вам пошуку роботи, в т.ч. за сприяння служби зайнятості.