Іноді, читаючи текст вакансії або резюме, створюється враження, що здобувачі та роботодавці - це два воюючих табори, які не збираються йти ні на які поступки один одному.
Пропонуємо стати трохи ввічливішими і добрішими один до одного, щоб вакансії закривалися швидше, а робота знаходилася без тривалих мук.
У чому претензії роботодавців
Деякі вакансії складені з таким списком вимог, що здобувачеві має бути страшно ще на етапі прочитання. Ймовірно, роботодавці вдаються до такої техніки, щоб показати серйозність своєї компанії і «відсіяти» невідповідних кандидатів. Ось кілька прикладів:
- «Нам не потрібен ваш червоний диплом. Залиште його дома. А з собою візьміть привітність і ентузіазм.»
- «Резюме без ФОТО розглядатися не будуть !!»
- «Нам не потрібен цілеспрямований, товариський, комунікабельний кандидат. Ми шукаємо кваліфікованого фахівця на посаду ... (підставте потрібне слово).»
Що з ними не так?
У другім випадку роботодавець (ймовірно, сам того не бажаючи) нівелює всі ваші заслуги. Створюється відчуття якоїсь зневаги.
Знаки оклику і наказовий тон - не найкращий спосіб привернути увагу грамотних фахівців, згодні?
Коли в вакансії є слова «нам не потрібен», це відштовхує. Залишається частина кандидатів за межею, яку не можна перейти. Якщо ви вже виклали вимоги і розповіли, хто вам все-таки потрібен, навіщо говорити про те, хто вам не потрібен.
У чому претензії претендентів
У резюме теж часто зустрічаються досить неоднозначні рядки, які замість того, щоб залучити потенційних роботодавців, відштовхують їх і знижують шанси на отримання хорошої посади. Поговоримо більш предметно:
- «Якщо ви дійсно ХОРОША фірма, можете мені написати.»
- «Не пишіть і не дзвоніть мені, якщо Я особисто нічого вам не надсилав.»
- «Можу працювати тільки по вівторках і п'ятницях з 15 до 19. ІНШІ ПРОПОЗИЦІЇ НЕ РОЗГЛЯДАЮ !!»
- «Холодні дзвінки, «піраміди» продажу, колл-центри не пропонувати!»
А як треба?
Зрозуміло, такі претензії з'являються не просто так. І здобувачі, і роботодавці лише хочуть захистити себе від небажаних пропозицій. Але така тактика - не найкращий варіант. Можливо, наші приклади допоможуть вам уникнути некоректного і грубого тону:
Погано: Навіть не надсилайте мені вакансії, в яких зарплата нижче 15 000 грн.
Добре: Розгляну пропозиції, які відповідають побажанням, зазначеним в резюме. Якщо ваш бюджет менше суми, на яку я розраховую, можу розглянути фріланс або надання послуг за договором.
Погано: Піраміди та інші шахраї не пишіть мені!
Добре: Спеціалізуюся на продажу послуг і товарів в сфері інтернет-технологій і комунікацій. Можу бути корисний виключно в цих сферах діяльності.
Погано: Не витрачайте наш час, якщо ви не відповідаєте хоча б 1 з пунктів вимог.
Добре: В даний момент в компанії відкриті вакансії виключно для досвідчених фахівців, оскільки у нас немає можливості навчати співробітників. Тому ми зацікавлені в кандидатах, яким вже доводилося виконувати схожу роботу.
Погано: Кандидати старше 40 років розглядатися не будуть!
Добре: Ми запрошуємо студентів та молодих людей без досвіду, щоб навчити всім азам професії і виростити своїх фахівців.
Будьте взаємно ввічливими. Покажіть, що для вас важливо, і не робіть акцент на тому, що вас не цікавить. І не забувайте, що вакансія, як і резюме, - це ваше перше знайомство з кандидатом потенційним роботодавцем. Нехай воно пройде в приємній дружній атмосфері.
За матеріалами ЗМІ.