Адміністратор – людина яка формує перше враження від установи яку ви відвідуєте.

Адміністратор - перший, з ким зустрічається відвідувач, тому на ньому лежить відповідальність за створення позитивного першого враження. Чим займається адміністратор готелю? В його обов'язки входить координування роботи готелю. Він відповідає за злагодженість дій персоналу і дає вказівки співробітникам, консультує постояльців готелю, розселяє їх, знайомить з правилами проживання, видає і забирає ключі від номерів, відповідає за кореспонденцію.

Історія професії

За часів, коли готелі ще називали заїжджими будинками, функції адміністратора готелю найчастіше виконували безпосередньо господарі закладу. Вони приймали гостей, вони встановлювали порядки, вони ж контролювали їх виконання. На сьогоднішній день професія адміністратора готелю дуже затребувана тому, що сфера туризму активно розвивається і кількість готелів і хостелів зростає.

Завдання та обов’язки. Надає за пред’явленням паспорта або іншого документа, що засвідчує особу, номери і місця прибулим до готелю. Здійснює розрахунок за проживання та надання послуг у разі відсутності касира. Наглядає за своєчасністю оплати за проживання у готелі та за послуги, не допускаючи заборгованості. Забезпечує правильне використання номерів і місць, наглядає за своєчасною їх підготовкою для заселення та узгоджує термін проживання.

Веде облік осіб, що проживають у готелі, здійснює контроль за звільненням номерів і місць. Складає відомості про завантаженість готелю за поточну добу, оформлює переведення осіб, що проживають у готелі, з одного номера в інший за їх проханням. Забезпечує виконання правил користування і внутрішнього розпорядку у готелі. Вживає заходів щодо розв’язання конфліктів, які виникають між особами, які проживають у готелі, та обслуговуючим персоналом. Приймає заявки на бронювання місць.

Передає адресатам кореспонденцію, яка надходить у готель. Веде облік речей, забутих особами, що проживали у готелі, та відвідувачами, вживає заходів щодо їх збереження і повернення. Складає акти про пошкоджені або знищені особами, які проживають у готелі, матеріальні цінності готелю, стягує з винних за збитки у порядку, встановленому чинним законодавством. Наглядає за додержанням чистоти в готелі, своєчасністю та якістю прибирання номерів, справністю електромережі, ліфтів, водопроводу та іншого обладнання готелю.

Керує роботою персоналу, який займається прийманням, розміщенням та обслуговуванням осіб, які проживають у готелі, здійснює контроль за виконанням підлеглими їх посадових інструкцій.

Повинен знати: правила користування і внутрішнього розпорядку в готелі; прейскурант цін на номери і місця; правила приймання та обслуговування громадян; перелік послуг, які надаються в готелі; правила етикету; порядок оформлення і розрахунків з особами, які проживають у готелі; експлуатаційну документацію; розміщення і години роботи об’єктів побутового обслуговування; номери телефонів інших готелів, торгівельних установ, швидкої медичної допомоги, відділення міліції, пожежної охорони, аварійних служб; правила охорони праці та протипожежного захисту.

Кваліфікаційні вимоги. Неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи або повна загальна середня освіта, індивідуальна підготовка та стаж роботи в готельному господарстві — не менше 2 років. Для готелів, які обслуговують іноземних громадян, — володіння однією з іноземних мов в обсязі спеціальних курсів.

Професію адміністратор(готельний бізнес) можна отримати у ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості».

Тривалість навчання – 7,5 місяців.

Місця роботи

Посада адміністратора готелю затребувана в готелях, готелях, базах відпочинку, таборах, гостьових квартирах і т.д. Адміністратори готелів потрібні в кожному місті і, особливо на курортах, як вітчизняних, так і закордонних.