Що б не говорили, але народна мудрість «Зустрічають по одежині…» залишається актуальною завжди. А ще - по поведінці. Особливо це стосується поведінки на новому робочому місці. Отож, якщо ви знайшли роботу, вас прийняли до колективу, запам’ятайте прості правила.

1. Будьте відповідальними.

Передусім – не запізнюйтеся, адже це не лише шкодить справі, але й засвідчує вашу ненадійність. Крім того, керівник може розцінити несвоєчасний прихід на роботу як неповагу особисто до нього, і тоді під питанням буде ваше подальше просування по службі.

2. Ніколи не кажіть зайвого. Сенс цього принципу полягає в тому, що ви зобов’язані зберігати таємниці своєї організації так само, як і власні секрети.

Тож ніколи й нікому не переповідай­те те, що вам довелося почути від співробітника, керівника чи підлеглого про їхнє особисте життя.

3. Будьте доброзичливими й привітними. Ваше оточення може скільки завгодно чіплятися до вас, але ви зобов'язані поводитися з ними ввічливо й приязно. Досягнути кар'єрних висот вам дозволить лише доброзичливе ставлення (не обов'язково дружба) до колег по роботі.

4. Думайте про інших, а не лише про себе. Поважайте погляди інших людей, намагайтеся зрозуміти їхню точку зору. Дослухайтеся до критики і порад колег, начальства або підлеглих. Не починайте відразу ж заперечувати, коли хтось ставить під сумнів якість виконаної вами роботи. Доведіть, що для вас є цінними досвід і думка оточуючих. Але - разом з тим - намагайтеся обґрунтувати їм результативність вашої праці.

5. Одягайтеся в прийнятий у колективі одяг. Перебуваючи на робочому місці, зверніть увагу, як одягнені ваші колеги, і спробуйте підібрати собі одяг, відповідний пануючому в організації стилю.

6. Вчіться логічно й зрозуміло викладати свої думки усно і на папері.

Усе сказане чи написане вами мусить мати гарний стиль і мову, а всі власні імена - не містити помилок. Стежте також за тим, щоб не вживати нецензурних слів у спілкуванні, причому не лише на роботі, а й у будь-якому оточенні (це правило має стати для вас нормою життя).

7. Щиро цікавтеся іншими людьми. Робіть це без вигоди для себе і якомога частіше йдіть на контакт та взаємодію із ними.

8. Не забувайте посміхатися вашому співрозмовникові. Помилкою було б думати, що всі працівники радіють під час ділового спілкування. Але, водночас, ця діяльність має відповідати внутрішнім потребам людини, приносити їй моральне задоволення.

9. Навчіться слухати інших і робити так, щоб Вас теж слухали. Спілкування в колективі має завжди бути двостороннім, бо тільки за умови постійного діалогу праця буде продуктивною.

10. «Не забувайте» плідно працювати. Слід завжди пам'ятати, що Вас передусім оцінюватимуть за результатами вашої праці. Тож треба постійно самовдосконалюватися, розширювати професійні й "загальні" знання. Дотримуйтеся встановлених норм поведінки на робочому місці, виконуйте свої функціональні обов'язки з належним ентузіазмом – і Вас неодмінно вшанують відповідно до досягнень.