05.02.2016 | 09:27

Про це йшлося під час робочої зустрічі представників Державної служби зайнятості та Європейського Фонду Освіти, яка відбулась 3 лютого у Києві.

«Зараз у службі зайнятості проходять реформи. Одне з завдань майбутнього Національного агентства зайнятості – здійснити перегляд нині діючої системи освіти у навчальних закладах, які знаходяться у підпорядкуванні державної служби зайнятості. Ми плануємо запровадити дистанційне навчання та застосувати новітні технології, хочемо проводити вебінари, онлайн-курси, відео лекції тощо. Такі новації дозволять зробити нашу освіту більш мобільною та розширити можливості доступу до неї більшій кількості безробітних», – зазначив заступник Голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату) Сергій Кравченко.

На думку С. Кравченка, успішне реформування системи освіти Служби можливе лише у випадку якісного прогнозування потреб ринку праці. До відома, на базі Інституту підготовки кадрів ДСЗ заплановано створення Науково-дослідного центру моніторингу та прогнозування.

Для результативного впровадження нововведень службі зайнятості необхідна експертна допомога та міжнародний досвід, насамперед держав-членів Європейського Союзу, яким у повній мірі володіє Європейський Фонду освіти.

Спеціаліст з політики професійно-технічної освіти ЄФО Маргарета Ніколовська розповіла, що спільно з партнерами перед їх Фондом стоїть завдання розробити план дій щодо нової концепції у сфері професійно-технічної освіти в Україні. Також М. Ніколовська поінформувавла про те, що в Україні започатковується новий проект ЄС, який буде підтримувати започаткування малого та середнього підприємництва. Мета цього проекту – створити центри, які будуть підтримувати бізнес у певних регіонах країни. За її словами, для ефективного впровадження цієї програми необхідна допомога державної служби зайнятості. Крім того, ЄФО працює над започаткуванням інших проектів в Україні.

Експерт ЄФО Хосе Мануель Галвін наголосив, що основні напрямки роботи їх організації – аналіз впливу нового законодавства на роботу професійно-технічної освіти в Україні; розробка критеріїв для реформування мережі закладів професійно-технічної освіти; поради для міністерств, які долучаються до реформування освіти; розподіл ролей у системі освіти у процесі реформування. Іноземний фахівець запропонував долучитись службі зайнятості до їх роботи та надати пропозиції для подальшої співпраці.

За результатами зустрічі сторони домовились, що подальша співпраця має здійснюватись за такими напрямками: розробка методології стосовно прогнозування ринку праці; сприяння у створенні Науково-дослідного центру моніторингу та прогнозування на базі ІПК ДСЗ; запровадження дистанційного навчання у систему освіти Служби; вивчення міжнародного досвіду щодо запровадження сучасних інформаційних технологій у систему освіти; допомога впровадженні сучасних інформаційних технологій в освітній процес.

До відома, з 2010 року за сприяння ЄФО в Україні реалізується Туринський процес. Учасниками цього проекту є 27 країн, мета якого аналіз професійної освіти на основі статистичних даних, що дозволяє моніторити тенденції розвитку, розробляти прогнози, а також обмінюватись досвідом у сфері професійно-технічної освіти між країнами-учасниками.

За матеріалами : http://www.dcz.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=393232&cat_id=364661