11.03.2019 | 09:06

Одним з надважливих викликів для України сьогодні є сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, за зразком європейських країн. За даними ООН, на малих та середніх підприємствах Європи задіяно 50% працездатного населення, де виробляється від 30% до 60% національного продукту. В той же час, в Україні частка малих підприємств становить, за офіційними даними, до 10%. 

Однією з причин низького рівня зайнятості населення України  бізнесом, є недостатня поінформованість населення про, страхи  перед кредитами, податки та інше.

Щоб забезпечити інформування широких верств населення про відкриття власного бізнесу, розширити уявлення молоді, яка навчається, про види підприємницької діяльності, розвіяти страхи та сумніви про підприємницьку діяльність, показати, що «не так страшний чорт, як його малюють», Одеська обласна служба зайнятості організувала проведення профорієнтаційного тижня «Бізес-майданчик «Одеський фОртель». Уже в самій темі заходу було закладено ідею - показати широкі можливості створення власних бізнес - проектів, виходячи не лише з різномаїття професій, але й з тих хобі, які є у кожної людини, та які, при розумному підході, можуть стати тим стартовим майданчиком, на якому можна створити своє успішне професійне майбутнє.

Крім того, напередодні жіночого свята 8 Березня, однією з ідей було показати, що у бізнесу, частково, жіноче лице: це успішні підприємці з числа колишніх безробітних і з тих, хто сьогодні плідно працює зі службою зайнятості, не тільки з числа роботодавців, а й з числа наших соціальних партнерів.

Протягом першого березневого тижня філіями Одеського ОЦЗ та базовими центрами зайнятості було проведено понад 65 різноманітних профорієнтаційних заходів: презентації, конкурси, майстер-класи, виставки, ярмарки, квести, до яких були залучені  безробітні та молодь, яка навчається, представники органів влади та місцевого самоврядування, навчальних закладів, підприємств, громадських організацій та ін.

Так, майстер-класи для учнівської молоді були проведені Болградською, Балтською, Кілійською, Лиманською, Миколаєвською, Саратською філіями, Б-Дністровським, Подільським, Ізмаїльським МРЦЗ.

Успішні жінки-підприємці Болградської, Ренійської, Роздільнянської, Савранської Тарутинської, Татарбунарської, Овідіопольської, Ширяєвської філії Одеського ОЦЗ презентували безробітним та старшокласникам свої діючі бізнес-проекти.

Обговорення питань гендерної рівності, жіночого бізнесу, шляхів створення нових робочих місць обговорювали під час засідань «Круглого столу» Овідіопольська, Ренійська, Тарутинська, Татарбунарська філії Одеського ОЦЗ.

Аукціони професіоналів провели Біляївська, Овідіопольська, Савранська, Татарбунарська філії та Подільський МРЦЗ.

Під час професіографічних екскурсій, організованих кожною третьою філією Одеського ОЦЗ, молодь та безробітні змогли ознайомитись з досягненнями успішних підприємців.

Новим форматом тижня відзначились Одеський МЦЗ, який створив соціальний проект «Проектний менеджмент та фінансова грамотність» та організував проведення інтелектуально-фінансової гри для старшокласників «Від star-up до успішного бізнесу» та зустріч, «Кузня майстрів» - у Татарбунарській філії, «Створи свою мрію: золоті руки золотих майстрів» - у Ізмаїльському МРЦЗ, зустріч, організована ЦЗ Суворовського району м.Одеса для 400 дітей, які відпочивають в УДЦ "Молода гвардія" з представницями, які досягли вагомих результатів у науковій, харчовій, обслуговуючій сфері та бізнесі, та знайомство з їх трудовим досвідом та секретами успіху.

Під час заходів фахівці служби зайнятості надали можливість учасникам скористатись психодіагностичним тестуванням, в т.ч. на веб-базованій платформі платформі Державної служби зайнятості «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа», щоб визначити схильність не лише до певних професій, а й до підприємницької діяльності

Загалом з 01 до 07 березня 2019 року понад 3,5 тис. осіб, з яких 2,4 тис. учнів було залучено до профорієнтаційного тижня - «Бізнес-майданчик «Одеський фОртель».