У 2019 році фахівці Одеського міського центру зайнятості, маючи на меті формування у шкільної молоді навичок самостійного і відповідального вибору професії та життєвого самовизначення, запровадили для старшокласників експериментальну програму-супровід з профорієнтації «Профорієнтаційне портфоліо».
Учень 11 класу Михайло одним із перших надав згоду на участь у пілотній програмі. Адже, професійне самовизначення – це, як правило, не одномоментне дійство, а відносно довготривалий процес.Михайло мріяв стати журналістом і розвивав навички, потрібні у цій професії: гарну пам'ять, творчі здібності та аналітичний склад мислення, комунікабельність, цілеспрямованість, допитливість та винахідливість, вміння виступати на публіці та спілкуватись. Він пройшов всі сходинки супроводу: від профінформаційної бесіди, групового профдіагностичного та індивідуального тестування (результати якого підтвердили його здібності та якості, обов’язкові для гарного спеціаліста ЗМІ), до участі у батьківських днях, презентаціях навчальних закладів, професіографічних екскурсіях, зустрічах з роботодавцями, тренінгах служби зайнятості. Відомо, що ефективно проведений тренінг, який використовує принцип “навчання через досвід”, може замінити стихійний процес придбання і осмислення досвіду, що може тривати роками. Протягом участі у програмі, юнак пройшов шлях від зацікавленості професією до обґрунтованого вибору майбутнього фаху. І наразі Михайло навчається професії журналіста.
«У минулому році я мав можливість взяти участь у програмі Одеського міського центру зайнятості, який допомагає школярам і студентам визначитися зі своєю майбутньою професією. Беручи в ній участь, дізнався про себе багато нового і з упевненістю хочу сказати, що це був корисний досвід,– каже Михайло. –Пройшов рік, і тепер я –студент факультету журналістики Національного університету «Одеська юридична академія». Я вдячний програмі і раджу всім старшокласникам скористатись нею, адже можливо, саме вона дасть вам зрозуміти, чого ж ви хочете насправді, як і дала мені».