Комунікація – це не просто передача інформації, а передача змісту або значення за допомогою символів. Крім того, комунікація відбувається тільки тоді, коли одна сторона пропонує інформацію, а друга готова її сприйняти.

У календарі зазначено День поліпшення ділового спілкування – 28 січня.

Важливим показником розвитку бізнесу, менеджменту є люди. Комунікативні відносини між ними забезпечують як успіх, так і невдачу роботи підприємства. При цьому комунікація однаково важлива як для підприємства, так і для окремих людей.

Сучасні роботодавці розраховують на те, що кандидат матиме десятки різноманітних вмінь. Здатність креативно мислити й управляти часом, навички комунікації, нетворкінгу, керування проектами, командоутворення, володіння інструментами розробки сайтів, комп’ютерної графіки й відеомонтажу. Без згадки про це сьогодні не обходиться майже жодне оголошення про роботу. Чим вища посада, тим більші вимоги.

Службовці, які не вміють пристосовуватися до екстремальних умов, уже нікому не потрібні.

Універсальні вміння – універсальна норма.

У країнах Європейського Союзу формується поняття м’яких навичок (soft skills). Вони протиставляються жорстким – спеціальним вузькопрофесійним навичкам (hard skills), бо не мають однозначної жорсткої прив’язки до конкретної професії.

Часто м’які навички називають також універсальними або функціональними компетенціями, а факт володіння ними – функціональною грамотністю (functional literacy). ЮНЕСКО та Європейська комісія навіть встановили мінімальний рівень такої грамотності, необхідний кожному європейцю для того, аби «вписатися» в суспільство й не бути «соціальним інвалідом», не кажучи вже про професійну самореалізацію.

Найчастіше, коли говорять про навички, мають на увазі професійні знання і вміння. Але не менш важливі й soft skills — універсальні непрофесійні якості, які допомагають нам взаємодіяти між собою в команді незалежно від сфери діяльності.

Такі навички потрібні для кожної роботи, основні з яких включаються в опис вакансій, тож вони вам вже давно знайомі.

Креативне мислення

Управління інформацією

Емоційний інтелект

Уміння формулювати власну думку та приймати рішення

Презентаційні навички (само презентація, уміння вести переговори) Саме такий набір навичок слугує фундаментом для побудови успішної кар’єри.

Дізнатися про свої «м'які» навички можна пройшовши тестування на Платформі профорієнтації та розвитку кар’єри, що знаходиться на офіційному Інтернет-порталі Державної служби зайнятості.