28 липня українські піарщики відзначають своє професійне свято.

PR - менеджер - це фахівець з піару, в професійні обов'язки якого входить проведення заходів і робіт, що формують позитивний імідж Компанії.

PR (Public Relations) перекладається як «зв'язки з громадськістю». PR-менеджеру потрібно «зв'язати» Компанію з цільовою аудиторією. І зробити це потрібно так, щоб Компанія мала максимально позитивний образ в очах людей.

PR - менеджер  - людина, відповідальна за формування та підтримання сприятливого образу компанії або проекту. В його обов'язки входить організація прес-конференцій, інтерв'ю з керівниками компанії, активне просування бренду в ЗМІ, підготовка різних PR-кампаній, аналіз ефективності їх проведення і багато іншого. Безумовно, створення позитивного образу Компанії дуже важливо для її просування, тому в кожній середній і великій фірмі присутній хоча б один PR-менеджер. Крім цього, існують спеціальні PR-агентства, в яких одна частина піар-менеджерів придумує, як організувати заходи, а інша втілює ці ідеї в життя.

Робота PR-менеджера творча, завжди необхідно шукати нові нестандартні рішення. До плюсів цієї професії можна віднести те, що такі люди не займаються паперовою тяганиною, в їх щоденні обов'язки входить безперервне спілкування, тому їм не доводиться нудьгувати і сидіти на місці. До мінусів багато фахівців відносять велику відповідальність, ненормований робочий графік і залежність від інших людей. До того ж, образ PR-фахівця не до кінця сформувався не тільки в громадській думці, що проявляється у численних стереотипах, а й у багатьох начальників. Найчастіше піар-менеджерам доводиться виконувати роботу менеджерів з реклами, маркетологів і т.п.

Для того щоб стати PR-менеджером і побудувати успішну кар'єру, необхідно мати вищу освіту, а також володіти невід'ємними якостями лідера: впевненістю у собі, ініціативністю, умінням організувати команду, аналітичним складом розуму, комунікабельністю, стресостійкістю, організованістю, впевненістю, наполегливістю, загальною ерудицією. Крім цього, PR-фахівець повинен володіти творчими здібностями і почуттям гумору.

Для того, щоб бути успішним PR-спеціалістом потрібно вміти орієнтуватися в сфері, в якій працює компанія, постійно підтримувати знання про неї. Знання англійської мови є обов'язковим практично для всіх вакансій PR-менеджера.

Професія PR-менеджера досить популярна на вітчизняному ринку праці, хороші фахівці затребувані у великих компаніях, PR- і рекламних агентствах.

Але цього недостатньо, щоб залишатися затребуваним фахівцем, тому курси, тренінги та воркшопи для PR-фахівця обов'язкові.

Для отримання відповіді на питання: «Ким я можу бути?», можна пройти профорієнтаційне тестування на платформі державної служби зайнятості з профорієнтації та розвитку кар'єри (http://profi.dcz.gov.ua/), які допоможуть краще пізнати себе та зробити правильний вибір професії. В разі потреби у консультації, фахівці служби зайнятості нададуть її у будь-якому центрі зайнятості.